top of page
  • arbuk

Jiji, Nantou (Chinese: 集集)


Gezi var dediler, hiç düşünmedim kalktım gittim :) OIA sürekli bir etkinlik düzenliyordu zaten, ama hepsine katılmaya ne zaman ne para yetmez tabi :) Bir de domuzlu ve alkollü sofralara otumamak için seçici davranıyorum.. Gidipte çok eğlendiğim bir geziyi sizlere sunuyorum :) Taichung Train Station'dan tren biletlerimizi aldık ve yaklaşık 2 saatlik tren yolculuğunun ardından Jiji Train Station'da indik.

Hemen oracıkta günlüğü 100 nt'ye birer bisiklet kiralayıp kolayca Jiji'de gidilebilecek her yere gittik... Tayvan'ın endemik türlerinin sergilendiği müzeden çeşitli tapınaklara, pazarlara, ünlü sokak ve caddelere gittik. Jiji Tayvan'ın muz şehriydi, o yüzden muz hem çok ucuzdu hem de sürekli muzla yapılan yiyecek ve içeceklere rast geliyorduk. Bunlardan bazılarını denedim, özellikle belirtmek istediğim şey muz kızartması; tatlı-tuzlu karışımı bir hâl almıştı bu yüzden ben çok ısınamadım ama çok popüler olan yiyeceklerden birisi olduğu için gidenlerin denemesini tavsiye ederim.

Jiji'de bulunan Wuchang Temple (武昌宮) yaşanan 921 deprem sonucu bu şekilde çökmüş..

Yaşananları unutmamak için mi bilmem ama bu binanın etrafını çitle çevirip ziyarete açmışlar.. Etrafında ayin yapanlar, fotoğraf çekilenler, resmini çizenler.. ne ararsanız var yani.

Keyifli Yolculuklar...

35 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page