top of page
  • arbuk

Ne Yedim


Eveet işte herkesin merak ettiği sorunun cevabı, ben orada ne yedim? Görüntüler size nasıl hissettirir bilmiyorum ama gerçekten yerken "ımhh çok lezzetliiii" dedirten yiyecekler fazlasıyla var.. O erişteler, night-marketten aldığım kızartmalar... Ben aç kalmadım, üstelik helal yiyecek bulmada da hiç sıkıntı çekmedim. Ne Taichung'da ne de Tayvan'ın diğer şehirlerinde.. Mutlaka vejetaryen mekanı buluyordum. Yediklerimi içtikleri mi tek tek açıklamaya çalıştım :)

Başlarda yeme içme konusunda korkak ​​ve çekingen davrandım doğal olarak. Evden götürdüğüm yiyeceklere (vakumlu 100 gr kavurma satılıyor onlardan mutlaka alın :) ) oradan ekmek, salata takviyesi yaparak ilk günü geçirdim. Ama gün geçtikçe alıştım, yeni yerler keşfettim, yeni tatlar denedim.

Öncelikle; bununda anlamı *domuz içerir* bu yazıyı gördüğünüz şeyleri almayın..

İkinci gün kahvaltıya hemen bir vejeteryan mekanına gittik. Benim çok sevdiğim bir yer idi, sahipleriyle de aram iyi olunca yemek bahane muhabbet şahane diyerek sık sık gittim. Onların mutfağından çıkan bazı tadları paylaşayım sizlerle:


Fırında Patates-Kabak Soslu Noodle: Immmhhh bunu evde yapabilmeyi ne çok isterdim :D Közlenmiş patates özledikçe alırdım. Bu servisin domatesli, krema-mantarlı ve kabak soslu versiyonları bulunuyor. En çok mantar, kremalı sos ve patates uyumunu seviyordum.


Fried Rice: Tadını tutturmaya yani evde yapmaya çalışacağım.. Her gün yerdim neredeyse. Sıcacık ve enfes... Tayvan'ın tipik baharatlarından arındırılmış benim gözde yemeğim.. şimdi ne çok özledim :/ Son gün sevdiğim ve özleyeceğim tüm yemekleri bir araya getirip öyle uçağa binmiştim, fride-rice onlardan biriydi :D

Mısır, mantar ve krema ile hazırlanan bir çorbaları vardı, havaların hafif soğumaya başladığı dönemde çok iyi gidiyordu :) Ayrıca noodle ve dumpling dışında pirinçte yaygın olarak tüketiliyor ülkede.. Ben çoğunlukla noodle tercih etmişimdir.


Bu benim Baba'nın restoranında yediğim ilk çorba... Bir daha bunu yiyemedim çünkü Türkiye'den gittiğimi söyledikten sonra bana özel çorba pişiyordu :D Bol ginseng ve çeşitli sebzelerle besin değeri artırılmış enfes çorbam bana özeldi :D


Tavuğun da vejeteryanı mı olurmuş demeyin, var. Tadı benzemese de yediğim en lezzetli noodlelardandı. Yazık ki sadece hafta sonu Baba'nın mekanında çıkıyordu :/

Chinese Pizza: Bir çeşit bitkiyi katık olarak kullandıkları bizim gözlememize benzer bir çeşit. Yemeğin yanında ekmek tüketme kültürümüze Tayvan halkı sahip değil o yüzden ben Chinese pizzayı ekmek niyetine hemen hemen her yemeğimin yanına alırdım :D Acı sosuna batırınca da farklı bir tada bürünüyordu...

İşte size benim bir başka favorim. Bol acılı, lahanalı enfes bir şey, acı severim zaten. Bunun bir de anısı var bende; orada sadece bir kez hasta oldum, o gün de bana çok değerli arkadaşım Daiwei bu noodle pişirip getirdi, sırf ben hastayım o gün yemek yiyemedim diye.

Daiwei gittiğim bir restoranda çalışıyordu, çok iyi arkadaş olmuştuk, Birlikte çok fazla vakit geçirdik.. Sağ olsun beni bayağı gezdirdi :D Mesela bir keresinde vegan et yemeye götürdü beni :D hahhah :D Nasıl? Sizce de tamamen et gibi görünüyor değil mi! :D ama tadı etin yanından bile geçmiyor :) Yoğun olarak mantar kullanılan be çeşitli bitkiler-baharatlar ilave edilerek hazırlanan bir yemekmiş.

Tayvan'ın en sevdiğim yani Budistlerin et yememesi idi. Budizm alkol ve hayvansal gıdayı yasakladığı için Budistlerin yiyebildiği yiyeceklerden bende yiyebiliyordum. Onlara çok şey borçluydum, yoksa nereden yemek bulurdum :D Üstelik bir şeyleri özlememe gerek yok, hop çakmasını bulu veriyordum :D Vejetaryen restoranı açısından zengin ülkenin bir güzel özelliği daha var: bazı restoranlara giriş ücreti ödüyorsun ve ne kadar istersen o kadar yiye biliyorsun :D

O gün o kadar yemiştim ki ertesi sabah kahvaltımı geç yapmıştım. Tayvan'da çok ender rastladığım yeşil fasulyeyi de burada bulabilmiştim. Sanırım 3 ay sonra bulduğum bu pastaları afiyetle yemiştim. Bir süre yiyemediğiniz şeyi özlemek ne demek ancak yaşayan bilir. Pasta bulunca o gün mutluluktan 2 saat geç uykuya dalabilmiştim. İstanbul'a varınca ilk aradığım şey simit olmuştu mesela. Kokusu hâla burnumdadır, o gün bana gelen simit kokusunun.

Night marketler akşam 6'dan sonra açılıyor ve insanlar orada yemek pişirip satıyor. Gündüz çalışan kişilerde akçam buralarda yemek yiyor. Ben gibi vejetaryen takılanlar için de elbette dükkanlar var. Buralarda eline bir sepet alıyorsun ve istediğin şeyleri sepete dolduruyorsun, sonra dükkan sahibine veriyorsun sepeti. Onlarda seçtiğin sebzeleri kızartıp sana geri veriyor :D Sende oturup afiyetle yiyorsun tabi :D

Müslüman restoranına davet edilmiştim. Moon festivalinden dolayı profesörüm beni yemeğe götürdü ve tabiri caiz ise kesenin ağzını açtı :) Tayvan'a gidişimden 1 ay sonra ilk kez et yemiştim bayağı mutlu etmişti bu beni :D :D

Dumpling ( 小籠包 ) Çorbası: 4. haftaydı sanırım ilk kez dumpling yedim. Bunu bana tattıran sevgili arkadaşım Yiwei, dostluğun bir yana bu lezzetli yemekte hep aklımda olacak :) O kahverengi gördüğünüz şeyler Tayvan'ın vazgeçilmez katığı olan tofu.. Bir çok çeşidi olan tofunun yediklerimden size bahsedeceğim.

Dumpling ( 小籠包 ): Türkçesi mantı olan bu zatın etlisini yemek sadece müslüman restorantlarında nasip oldu. genelde vejeteryan versiyonunu yedim ve gayet memnun kaldım. özlediğim tadlardan biri... hele Baba'nın restoranında yapılışını görünce daha da ilgimi çeker olmuştu.. ekmeksiz yesek bile bundan 10 parça olan bir porsiyon siparişiniz sizi doyuruyor... Eti özleye durunca kapısını çaldığımız müslüman restoranları var.. Dumpling ve noodle karışık, içinde bolca dana eti bulabileceğim enfes bir yemekti. Koca kaseyi yedim yine olsa yine yerdim ama oburluk yapamadım insan içinde :D hahaaa :D

King Mushroom ve tofu: tofu hakkında size söyleyeceğim tek şey gittiğinizde sevmeyeceksiniz, dönerken az daha olsaydı yerdik ​diyeceksiniz. tabi her tofu çeşiti için bunu söyleyemem. mesela kokulu tofuları (stinky) var onu 2 kez yedim; ilki merak ikincisi yoğun ısrar.. amma o kral mantar var yaaa hayatımda yediğim en iyi mantar... çok leziz, çok enfes, çok yiyilesi :D bu mantar da geçmişte sadece saray içinde krala sunulan bir mantarmış.. şimdi ben bile yediysem artık .. :D

Stinky Tofu (臭豆腐): Tayvan halkının çok sevdiği yabancıların ise pek sevemediği soya ffasulyesinden hazırlanan tofunun en şiddetlisi :D çok ağır bir kokusu ve tadı ver.. Dürüstçe söyledim hiç sevmedim ve cesur davranarak sadece Tayvan'a özel bir yiyecek olduğu için denedim. Stinky tofu acı sosu ve lahanayla yiyilince tatı daha az hissediliyor :D

​Dou(fu)hua - 豆(腐)花: meşhuuuurrrr tofuları ve onun pudingi.. benim severek yediğim tatlıları hafif aşureyi andirsada, aşure daha lezzetli tabii ki :D

Meşhur Pekin Ördeği: Helal kesim olmadığı için yiyemedim maalesef...

Suşi: balık severler bayılır yosun sevmeyenler de yine bayılır.. ben gib​​i ne balık ne yosun sevmeyenler bir lokma illa tadacağım derse bi ısırır gerisine dokunmaz :D :D

Kurutulmuş domates.. biri normal biri toz şekerli idi.. düşündüğünüzden daha lezzetli ;)

moon cake: her yıl moon festivalleri var ve o dönemde bu keki yiyiyorlar.. genelde etlisi yeniyor ama benim için alınan bu ay çöreği vejetaryen usül :)

Endonezya Mutfağından: YEMEKLERİ TATLI, BİLDİĞİNİZ ŞEKER KATIYORLAR YANİ.. ONUN DIŞINDA MÜSLÜMAN LOKANTASI OLDUĞU İÇİN RAHATÇA (LEZZETİ RAHAT VERMESE DE) ET YİYEBİLDİĞİM BU MEKAN İRANLI ARKADAŞIMLA HAFTADA 1-2 KEZ GİTTİĞİM BİR YERDİ.

yanındaki sosu çıkarınca tadı güzel sayılan bir kahvaltılık. yumurta filan ​​olunca yiyilebilir dedim ama pek tavsiye etmem yani. ben tadına baktım, tabağımı bitirdim.. kesinlikle yenmez türlerden değil, yenir ama daha güzel lezzetleri var onları yemeyi tercih ederdim rutin yaşamımda. yinede giden olursa Mini-subs'da bunu tadın derim...

dragon fruit juice: 60 nt'ye aldığım bu içecek çok leziz olsada o kadar ​​parayı bir yemeğe verdiğim Tayvan'da daha ucuza gidip meyvenin kendisini alıp yemeyi tercih ediyordum. fakat şunu söylemek istiyorum ki envai çeşit içecekleri var ve çoğu çok uygun fiyatlı...

Siyah Çay (红茶)bizim çayımızdan çok farklı ve üstelik de ucuz. bu 1 litreye​​ yakın koca bardak sadece 25 nt :D

Yeşil Çay (绿茶)

Endonezya, Malezya, Hindistan ve Tayvan yemekleri dışında Türk yemekleride yiyebildim Taichung serüvenimde. Türk restoranı vardı 1 tane ve ben oraya 4 kez hemde kalabalık bir toplulukla gittim :D eee kültürümüzü tanıtmak gerek, değil mi! :) NCHU'dan bindiğimiz otobüsle yaklaşık 1 saate gidiyordum, Taichung Camii civarında bir yerdi. Standart Tayvan yemeklerinden 4 kat hatta 5 kat daha pahalı ama lezzet olarak herkesi ama herkesi mest ediyor :) Tadlar ise Türkiye ile neredeyse aynı, ki abi neredeyse herşeyi Türkiye'den getirtiyormuş. Her arkadaşım bayıldı diyemeye.eğim tabi, Tayvan yemekleri az yağlı, az tuzlu, salçasız, az tuzlu vs... Doğal olarak bizim yemeklerimizi beğenmeyende çıktı. hemen suratınız düşmesin ama :D %95'i memnun ayrıldı ki bazı yemeklerimiz Türkiye'de de sevilmeyebiliyor :)

62 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page