top of page
  • arbuk

İlk Hafta


Erzurum-İstanbul-Hong Kong-Taipei-Taichung


Erzurum'dan İstanbul'a gidiş biletimi dahil edince 2150 liraya gidiş dönüş uçak biletlerimi aldım. Skyscanner.com'da yaptığım derin araştırmalar sonucu ucuza kapabilmiştim biletimi :) Neredeyse 2 gün süren aktarmalı yolculuğum beni Taichung'a ulaştırdı. Öncelikle Taipei havalimanından uygun fiyata interneti olan bir sim kartı almanızı tavsiye ederim. Çok uygun fiyatlara çok güzel paketler var. Benim yaşım 20 değildi gittiğimde bu nedenle alamamıştım, üniversitenin ücretsiz verdiği kartı kullandım ama interneti filan hiçbirşeyi yoktu. Size önereceğim en iyi firma Chunghwa…

https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g293913-i9546-k5927739-3G_data_and_mobile_pre_paid_SIM_cards_for_Taiwan-Taipei.html

Taipei’de havaalanından Taichung train station (台中火車站 , Táizhōng huǒchē zhàn - 台中火車站旅遊服務中心400, Tayvan, 台中市建國路172號 bu adresi şoföre okutursanız ineceğiniz yeri anlar, genelde şoförler İngilizce bilmiyor) için bilet alın. Ubus olabilir, 240 nt idi ücreti 3 saat sürüyor yol. Havaalanının içinden hızlı tren ile de train station’a gidilebilir, 1 saat sürüyormuş ama fiyatı daha yüksekmiş, fark ne kadar bilmiyorum. Ben her gidişimde otobüs kullandığım için treni bilmiyorum ama havaalanında tabelaları takip ederek veya danışmaya sorarak bu yolu tercih edebilirsiniz.

İşte size ineceğiniz Train Station durağı;

Train station’da hemen indiğiniz yerde 2 tane 7-11 (market) var; solda biri, tam yolun karşısında da diğeri.. Her hangi birinden otobüs kartı alın.. Otobüs kartı 8 km alanlarda yol ücreti almıyor, bu yüzden orada kaldığım süre boyunca hiç yol parası ödemedim sayılır. Eğer kartı almazsanız 20 nt (25 de olabilir ben hep kart kullandım) otobüs ücreti ödüyorsunuz. Train Station'dan 35 numaralı otobüse bindim, 73'e de binebilirsiniz, aynı yere gidiyor. Google Maps'de yaptığım detaylı hazırlık bana kalacağım kız yurdunu yıllardır oraya gidiyormuşum gibi bulmamı sağladı. Durağımda indim, yurduma girdim ve işlemlerimi tamamlayıp odama yerleştim, bir güzel de dinlendim.Sonrasında neler mi oldu, tek tek açıklamaya çalışayım... :)

Gittiğim üniversite National Chung Hsing Üniversitesi (國立中興大學 , Guólì Zhōngxīng Dàxué) idi.sağladı.



İlk hafta diğer değişim öğrencileriyle birlikte alış-veriş yapıp eksiklerimizi giderdik, tanışıp kaynaştık, Tayvan'a adapte olmaya çalıştık. O hafta gerçekten çok gezdik ve çok eğlendik, tabi gezip tozarken orada kalabilmemiz için gerekli resmi işlemlerimizi de hallettik. Üniversitede eğitim gören öğrencilerden oluşan bir gönüllüler grubu bizim her türlü işlemlerimizi halletti. Bize de sadece her şeyin tadını çıkarmak kaldı :D

Üniversitemi gezdim, fakültemi buldum. Ders seçimlerimi yapıp, hocalarımla tek tek tanıştım. Laboratuvar arkadaşlarımla tanışıp kaynaştım. Ben laboratuvar yeteneklerimi artırmak için az ders seçip günlerimin çoğunu laboratuvarda geçirmek istedim. Bu yüzden sadece 3 ders seçtim. Bana çok büyük faydası oldu. Makale okumayı,sunum yapmayı, sınavlar için değil öğrenmek için derse girmeyi orada öğrendim diyebilirim. Oradan öğrendiklerim hayatımda kalıcı bir yer edindi. Mesela artık makale okumadığım zaman kendimi bomboş hissediyorum.. Bu benim bilim insanı olabilme yolunda ki gelişimim için çok önemliydi ve artık bu önemli eylem benim yaşamımda da aktif :) Bunun heyecanı beni mutlu ediyor :) Her yeni makaleye başlarken bir kez Tayvan'ı düşünüyorum. Artık hayatımın her anında, o anın bir evresinde Tayvan'ı düşünüyorum...

Keyifli Yolculuklar...

29 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page