top of page
  • arbuk

Mendeley Hakkında

Updated: Dec 15, 2019


Şimdi bu kısım biraz reklam gibi olacak ama ben bu programı çok sevdiğim için biraz özelliklerinden bahsedip, tanıtımını yapmak istedim.

Özellikle akademik camiada tez ve makale yazımında çok ihtiyaç duyulan referans programlarından birisi olan Mendeley hakkında bilgi vereceğim. Ödev hazırlarken ve rapor tutarken de sizler için çok kullanışlı olacağını düşünüyorum. Öncelikle referans programlarından neden Mendeley’i seçtiğimden bahsetmek istiyorum.

Birincisi tamamen ücretsiz bir program. Ayrıca kullanımı çok kolay ve ara yüzü oldukça kullanışlı bir program. Ben çok bilinen Endnote uygulamasını kullanmayı denedim ancak bence o biraz kompleks ara yüze sahip bence. Mendeley’de menü çok basit, kullanımı o kadar kolay k birkaç Youtube videosu izleyerek hemen öğrendim. Mendeley ile online olarak kaydettiğiniz referansları her an her yerde görebilirsiniz, okuyabilirsiniz, üzerlerine not alabilirsiniz ve istediğiniz bilgisayarda hesabınızı açarak tüm kaynaklarınıza-notlarınıza ulaşabilirsiniz. Scopus ve ScienceDirect ile olan işbirliği sayesinde tüm makalelerinize ve makalelerinizin istatistiğine kolayca erişebiliyorsunuz.

Grup çalışmalarınız için bir klasör açabilirsiniz, böylece tüm üyeler tek bir yerden kaynak ekleyebilir ve bu kaynakları kolayca kullanabilir. Bir diğer nedeni ise pek çok uluslararası yayın yapan derginin referans düzenini içeriyor. Ayrıca listede olmayan Journal bir link paylaşarak istediği düzeni sizinle paylaşabiliyor. Uygulamada bulunan related kısmı ile bir yayına benzer olan tüm yayınlara ulaşabilirsiniz.

Örneğin bir derginin formatına göre makalenizi yazdınız ve dergi yayınınızı kabul etmedi. Başka bir dergiye göndereceksiniz ve o dergi sizden farklı bir format istiyor. İşte bu noktada Mendeley ile sadece yeni formatı listeden seçerek tüm dosyanızdaki kaynakçayı değiştirebilirsiniz. Diyelim listede yok ve link de paylaşılmamış. O zaman kendiniz formatı hazırlayıp isimlendirerek listeye ekleyebilirsiniz ki ben şu ana kadar olmayan olmayana rastlamadım. Daha ne olsun, öyle değil mi 😊

Kütüphanenize her yerden erişin: Birkaç tıklama ile doğrudan tarayıcınızdan yayın ekleyin veya masaüstünüzden herhangi bir belge alın. Kütüphanenize her yerden erişin. Windows, Mac, Linux ve tüm tarayıcılar ile kullanabilirsiniz.

Kolay referanslama: Sadece birkaç tıklama ile çeşitli dergi stillerinde referanslar, alıntılar ve kaynakçalar oluşturabilirsiniz.

Network araştırma ağınızı oluşturun: Keşfetmek için 30 milyon referans ve 6 milyondan fazla araştırmacı sizi bekliyor. Kişiselleştirilmiş öneriler, güncel kalmanızı kolaylaştırır.

Kariyerinizi ilerletmek için kariyer geliştirme ve finansman: 172,785 bilim ve teknoloji iş ilanları bulunmakta. Araştırma projenizi başlatmak için 2000'den fazla kuruluşa bilgi verebilirsiniz.

Tüm bu işlemleri nasıl yapacağınızı sizinle paylaşacağım. Önce kurulumu öğrenelim…

74 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page